Senin, 23 November 2015

Solutions Kesihatan Alternatif

Solutions Kesihatan Alternatif

50 tahun yang lalu ketika saya anak muda di kawasan luar bandar di Utara England, saya tidak pernah mendengar perkataan "organik", akan tetapi kebanyakan perkara yang saya makan pada masa itu adalah organik. Saya rasa pada masa itu kami bernasib baik untuk mempunyai diet yang menyediakan semua nutrisi yang diperlukan. Kereta itu tidak biasa jadi orang dijalankan banyak dan kami tinggal di hari-hari apabila antibiotik telah ditemui dan telah dilindungi dari penyakit dan lebih ramai orang telah dibenarkan untuk hidup lebih lama hidup daripada sebelum ini.

Sebagai seorang remaja muda saya menyedari sesuatu yang baru yang sedang berlaku kepada bekalan makanan kita. Pertanian intensif telah diperkenalkan agar perlu ada makanan yang cukup untuk memberi makan kepada penduduk yang semakin meningkat. Adakah ini bunyi biasa? Hari ini kita berhadapan dengan diubahsuai secara genetik pembangunan tanaman untuk sebab yang sama. Ini memberitahu kita bahawa pertanian intensif tidak mengisi rang undang-undang!

Tetapi sesuatu yang berlaku ke atas ruang yang dalam masa itu pertanian intensif telah menyediakan bekalan makanan kita. Ramai di antara kita menjadi lemak dan mula membangunkan penyakit baru. Apabila makanan organik tidak boleh didapati maka kita terpaksa berhadapan dengan bekalan makanan yang tersedia. Oh, saya telah mendengar banyak cerita tentang makanan yang kita makan. Sebelum perang dunia kedua Amerika Syarikat adalah pengimport utama minyak kelapa dari Kepulauan Pasifik dan sebahagian besar Amerika berkembang pesat pada barang-barang. Peperangan ini disebabkan alternatif yang akan disediakan dan ia dicadangkan bahawa selepas minyak mengimport perang kelapa tidak diterima pada kadar yang sama seperti sebelum ini kerana kepentingan komersial baru seperti memelihara bahagian pasaran yang telah diperolehi oleh industri minyak jagung.

Ini adalah satu perkara yang rumit kerana ia menghadapi kita dalam pelbagai aspek. Pengeluaran roti di hari tua datang daripada tepung penaik dilakukan dengan gandum supaya vitamin dan mineral yang wujud dalam sekam gandum telah diambil. Kita dibiarkan dengan kanji untuk makan yang tinggal utama roti. Malah makanan menjadi yang diproses ke titik bahawa nilai pemakanan makanan jatuh sebagai masa berlalu.

Seperti yang semua itu berlaku ia adalah amat sukar untuk melihat mengapa ia adalah bahawa rantai makanan semakin buruk kualiti, padahal kami telah hidup lebih lama. Kandungan vitamin C daripada oren yang ditanam di Victoria, Australia, adalah kira-kira separuh daripada apa yang ia adalah 40 atau 50 tahun yang lalu; itu adalah kesan meninggalkan kaedah organik lama pertanian dengan penggunaan penyebaran meluas baja tiruan hari ini.

Kami berkembang menjadi orang ke atas proses yang mengambil masa berjuta-juta tahun dan dalam kilat masa yang lebih baik yang dibangunkan untuk kita telah diperkenalkan dengan teknik-teknik pertanian moden. Persekitaran di mana kami kini hidup bukan yang mendahului kita maju. Kami berada di luar kedalaman kami berkhasiat.

Tetapi kita membesar dalam alam semula jadi. Alam mempunyai banyak manfaat untuk menawarkan kita melalui herba tumbuhan yang banyak dipanggil. Herba menawarkan cara alternatif untuk menyembuhkan maladies kami kerana mereka sentiasa dilakukan turun beribu tahun. Kita juga harus termasuk daging dalam diet kita kerana itulah yang manusia awal makan.

Kami adalah hasil daripada penyelewengan bekalan makanan kita dalam jangka masa yang tidak membenarkan badan kita untuk menyesuaikan diri dengan pantas. Ia adalah masa untuk kembali ke alam semula jadi untuk mengekalkan faedah yang diberikan kepada kami melalui pembangunan jenis manusia. Tidak, saya tidak bercakap tentang pergi kembali menjadi nomad atau tinggal di dalam gua, tetapi untuk menggunakan manfaat disukai oleh penggunaan herba supaya hidup gaya moden kita boleh disokong dengan cara yang sesuai dengan badan kita.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar