Senin, 23 November 2015

Faedah Kesihatan Rahsia Yoga dan Tai Chi

Faedah Kesihatan Rahsia Yoga dan Tai Chi

Adakah orang-orang yang mengikuti falsafah Timur yang lebih mengetahui orang-orang kita yang tidak? Jika ya, apakah yang mereka tahu? Yoga dan Tai Chi bukan sahaja sejenis senaman, mereka adalah gaya hidup. Saya ingin mencadangkan bahawa sebelum anda memulakan satu rejim-rejim ini bahawa anda mempunyai fizikal yang pada doktor keluarga anda. Ini adalah hanya untuk memastikan bahawa anda adalah sihat secara fizikal. Ia juga memberikan anda satu titik permulaan untuk bekerja.

Yoga dan Tai Chi (TC) boleh dipelajari melalui DVD, program televisyen atau melalui tangan ke kelas. Saya cadangkan anda cuba kelas pertama kerana anda akan mempunyai seorang pengajar di tangan untuk membantu anda dalam teknik anda. Guru juga boleh mengajar anda bagaimana pergerakan badan akan membantu dalam kesihatan mental dan fizikal anda dan kesejahteraan. Yoga berasal dari India. Nama ini bermaksud untuk bersatu dan pergerakan bersatu badan dan minda. Yoga juga kaedah meditasi. Kebanyakan kaedah ini tarikh pra Buddha.

Yoga boleh mencabar untuk ditambah bersaiz orang tetapi ia adalah cara terbaik bagi mereka untuk bersenam. Yoga memberikan fleksibiliti badan dilanjutkan. Ia adalah latihan yang baik untuk mereka yang menghidap artritis kerana ia bukan sahaja meningkatkan fleksibiliti, ia juga meningkatkan pelinciran sendi. Yoga juga melengkapkan detoksifikasi badan dan nada otot. Kerana yoga adalah gaya hidup, ia dianggap gabungan latihan pernafasan, belok kerja-kerja fizikal, dan meditasi yang dilakukan setiap hari.

Tai Chi Chuan adalah seni mempertahankan diri Cina dan juga sebagai satu bentuk latihan untuk panjang umur dan kesihatan. TC terkenal dengan gambar-gambar ramai orang Cina di taman-taman setiap hari melakukan rutin senaman mereka dalam jenis tarian tari. Ia sepatutnya untuk menggabungkan Yin dan Yang. Ramai daripada postur seni bela diri yang digabungkan dengan "menolak tangan" pergerakan kita semua telah melihat dalam demonstrasi Tai Chi. Tai Chi adalah sebahagian daripada Wudang kumpulan seni mempertahankan diri. Banyak orang mengikut TC yang sama sekali tidak mempunyai kepentingan dalam seni mempertahankan diri.

TC Diterima sebagai tambahan dalam perubatan Cina. Aspek perubatan Cina diajar untuk maju Tai Chi tuan. Tai Chi menggabungkan penggunaan leverage untuk meringankan tekanan ke atas sendi. Tai Chi juga menggalakkan menggunakan kelembutan seorang kekerasan dalam kehidupan. Mereka diajar untuk memenuhi yin dengan yang.

Lao Tzu berkata bahawa "liat lembut dan akan mengalahkan yang keras dan sukar dikawal". Mereka dididik dalam Tai Chi adalah sensitif kepada pergerakan lawan mereka dan boleh bertindak balas kepada mereka. Moden Tai Chi menekankan kesihatan. Kelas diadakan di hospital, sekolah, pusat penjagaan, pusat kanan dan pusat komuniti.

Profesional perubatan telah mendapati bahawa TC adalah bermanfaat dalam pulih daripada strok, serangan jantung dan baik dalam rawatan Parkinson, sklerosis berbilang dan artritis. Terdapat spekulasi bahawa ia juga memberi manfaat kepada pesakit diabetes. Kajian yang dilakukan baru-baru ini telah menunjukkan beberapa manfaat dalam rawatan ADHD. Menurut Klinik Mayo pergerakan TC mengurangkan tekanan. Ia adalah tidak kompetitif dan diri serba. Ia boleh dilakukan secara berkumpulan atau bersendirian.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar