Senin, 23 November 2015

Rawatan Untuk Insect Bites dan Stings

Rawatan Untuk Insect Bites dan Stings

Saya digunakan untuk suka berjalan berkaki ayam pada musim bunga sebagai seorang anak. Kemudian, malangnya, saya dapati lebah. Yang membuat saya lebih banyak berhati-hati berjalan di sekitar berkaki ayam biarlah saya memberitahu anda!

Adakah anda pernah memijak lebah? Rasanya seperti serpihan paling teruk di dunia, atau beling kaca. Ibu saya telah mengambil tindakan pantas dengan baking soda dan tampal air hanya beberapa minit selepas kejadian itu dan yang membantu. Namun, saya berakhir dengan sepuluh hari rawatan rumah dari ini, kerana saya salah seorang daripada mereka orang yang mempunyai alergi lebah menyengat. Ia adalah dahsyat.

Saya terpaksa menjaga kaki bengkak saya dibangkitkan. Saya terpaksa rendam sering sekali dalam air suam dengan garam Epsom di dalamnya. Yang berasa hebat. Saya akan mendapat pin dan jarum tetapi gali panas benar-benar membantu banyak. Saya pertaruhan saya akan menyakiti banyak lagi tanpa ini.

Jika anda meletakkan pes soda penaik di sengat segera ia boleh menarik racun keluar. Terdapat cara lain untuk berbuat demikian juga. Saya bukan peminat tembakau, tetapi jika anda mendapat sengatan lebah dan meletakkan beberapa tembakau lembap di atasnya, ia boleh menarik keluar sebahagian daripada racun.

Saya masih bersumpah dengan baking soda walaupun. Ia berfungsi untuk semua jenis gigitan serangga. Plus jika anda tidak alah, cuba minyak kapur barus. Yang bekerja juga. Datuk dan nenek saya digunakan pelunak daging membuat gatal dan kerengsaan kurang teruk.

Malangnya tiada seorang pun daripada mereka yang bekerja untuk beberapa serangga yang paling teruk menggigit di luar sana. Tungau adalah perkara-perkara yang paling teruk untuk digigit oleh hampir-lamanya. Gatal-gatal begitu teruk anda mungkin berakhir memerlukan prednisone.

Satu rumah ubat yang boleh bekerja adalah untuk cat setiap suapan dengan beberapa pengilat kuku. Saya telah begitu sengsara dari gigitan Chigger bahawa saya telah meraih botol pertama saya boleh mencapai, tetapi terus-terang saya cadangkan botol pengilat kuku jelas jika anda ingin mencuba silap mata ini.

Ia adalah cara yang lebih baik jika anda boleh menjaga dari digigit oleh mereka di tempat pertama, atau mengurangkan bilangan dan kekerapan gigitan Chigger. Sesetengah orang bersumpah bahawa rempah boleh membuat peluh anda tidak menarik kepada tungau. Cuba cili merah, marjoram, dan halia untuk tujuan ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar