Senin, 23 November 2015

Kulat kuku Jangkitan - Rawatan Berjaya Mengambil Masa

Kulat kuku Jangkitan - Rawatan Berjaya Mengambil Masa

Selepas musim sejuk yang panjang ware kaki tertutup berat dan sarung kaki panas, musim bunga akan datang dengan pantas dan dengan itu datang sandal berujung terbuka, flip-flop, dan pada amnya melakukan jauh dengan kasut sebanyak mungkin.

Walaupun ini semua bunyi yang sangat menarik dan sangat dinanti-nantikan, jika anda mengalami Onychomycosis musim panas akan mungkin masih bermakna kasut tertutup.

"Onychomycosis" adalah istilah perubatan yang menggambarkan jangkitan kulat kuku. Ia adalah, setakat ini, penyakit yang paling kerap yang menyerang kuku dan bertanggungjawab untuk hanya kira-kira separuh daripada semua jangkitan kulat kuku.

Jangkitan ini boleh dikenal pasti dengan mudah hanya dengan melihat kuku anda. Jika mana-mana indikator ini adalah masa ini, ia adalah pertaruhan yang baik yang kuku dijangkiti:

kuku nampaknya menebal
kuku mendung, atau mempunyai warna kuning
kuku crumble dengan mudah atau dipisahkan dari katil kuku
Walaupun ada, biasanya, tidak sakit, disebabkan lokasi jangkitan ini adalah benar-benar sangat sukar untuk dirawat. Tapak utama di mana jangkitan berkembang diterapkan dalam kuku dan ia adalah amat sukar untuk sampai ke. Ini bermakna bahawa rawatan yang berjaya akan mengambil masa agak sedikit masa, kadang-kadang sehingga setahun, untuk semua kesan jangkitan hilang.

Jangkitan kulat kuku yang paling sering disebabkan oleh persekitaran yang gelap, basah untuk kulat berkembang. Jadi, tidak memakai kasut pancuran dalam mandi gimnasium dan tidak benar-benar kering kuku dan kaki boleh menyumbang kepada kemungkinan jangkitan mengambil memegang.

Faktor risiko lain termasuk kesihatan anda secara umum, sejarah keluarga, dan semakin tua.

Seperti yang dinyatakan di atas, rawatan adalah rumit oleh lokasi jangkitan. Rawatan yang paling berkesan adalah mereka yang diserap oleh kuku agar tetap di tapak jangkitan untuk tempoh yang lebih lama.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar